Od czego zacząć tworzenie strony www?

Budowa każdej strony miała gdzieś swój początek. Nie każdy jednak wie, od czego powinno się zacząć. Dzięki mądrze zaplanowanym początku, każdy kolejny krok przybliżać Cię będzie do upragnionej, idealnej strony internetowej. Z tego artykułu dowiesz się o czym należy pamiętać na pierwszym etapie tworzenia strony www. Warto się z tym zapoznać zanim jeszcze przejdziesz do właściwego działania.

Spis treści:

  • 1. Analiza i strategia
  • 2. Cel strony internetowej
  • 3. Gromadzenie materiałów
  • 4. Agencja interaktywna czy samodzielna realizacja

Pierwszy krok to analiza i opracowanie strategii.

Stoi przed tobą nieład wyznanie. Od Twojego zaangażowania zależeć będzie ostateczny efekt. Nikt nie zna Twojego biznesu tak jak Ty.

Oczywiście, współpracując z dobrą agencją interaktywną, opracowanie takie planu będzie dużo łatwiejsze.

Niezależnie jedna czy zdecydujesz się na taką współpracę, cześć prac musisz wykonać sam. Zaplanuj sobie więc czas, aby przemyśleć i zaplanować kilka fundamentalnych kwestii.

Wyznacz cel strony internetowej.

Najłatwiej zrobisz to określając główną korzyść którą chcesz osiągnąć przez zbudowanie nowej strony. Być może celem Twoich działań jest zbudowania określonego wizerunku (np. profesjonalistów), szczegółowe przedstawienie oferty albo przekierowanie na inne kanały komunikacji (np. Facebook)? Może być też tak, że Twoim głównym celem jest handel. Potrzebujesz więc sklepu internetowego, platformy e-commerce umożliwiającą Ci sprawną sprzedaż Twoich produktów. Strona internetowa nigdy nie jest celem sama w sobie. To narzędzie które ma zachęcać do dalszych czynności.

Do kogo kierowana jest strona?

Musisz wyznaczyć kim jest grupa docelowa do której kierujesz swój przekaz? Wszystko zależy od Twojej oferty. Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej niż Ty sam.

Wyobraź sobie, że wchodzisz na swoją przyszłą stronę. Jakie są Twoje pierwsze odczucia. Jaki 

Strony internetowe, jaki jest ich główny przekaz? Jakie odczucia mają towarzyszyć odwiedzającemu przeglądającego treści.

Ważne abyś na początku wiedział jaki jest główny cel Twojej strony. Jaki jest jej główny przekaz i co chcesz za jej pośrednictwem osiągnąć?

Rozpoznaj konkurencję.

Musisz wyznaczyć kim jest grupa docelowa do której kierujesz swój przekaz? Wszystko zależy od Twojej oferty. Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej niż Ty sam.

Wyobraź sobie, że wchodzisz na swoją przyszłą stronę. Jakie są Twoje pierwsze odczucia. Jaki 

Jaki ma być główny przekaz strony? Jakie odczucia mają towarzyszyć odwiedzającemu przeglądającego treści.

Ważne abyś na początku wiedział jaki jest główny cel Twojej strony. Jaki jest jej główny przekaz i co chcesz za jej pośrednictwem osiągnąć?

Rodzaje stron www.

Kiedy masz już jasno wyznaczony cel, możesz przejść dalej. Przed Tobą odpowiedź na pytanie, jakiego typu strony potrzebujesz? Rodzajów jest wiele. Różnią się one między sobą funkcjonalnością, budową, skomplikowaniem oraz celem i przeznaczeniem.

Nie każda strona może spełniać wymagania twojego biznesu. Zapoznaj się z krótkimi opisami i zastanów który rodzaj najlepiej pasuje do potrzeb Twojej firmy.

Landing Page

Najłatwiej zrobisz to określając główną korzyść którą chcesz osiągnąć przez zbudowanie nowej strony. Być może celem Twoich działań jest zbudowania określonego wizerunku (np. profesjonalistów), szczegółowe przedstawienie oferty albo przekierowanie na inne kanały komunikacji (np. Facebook)? Może być też tak, że Twoim głównym celem jest handel. Potrzebujesz więc sklepu internetowego, platformy e-commerce umożliwiającą Ci sprawną sprzedaż Twoich produktów. Strona internetowa nigdy nie jest celem sama w sobie. To narzędzie które ma zachęcać do dalszych czynności.

Strona wizytówka i portfolio

Musisz wyznaczyć kim jest grupa docelowa do której kierujesz swój przekaz? Wszystko zależy od Twojej oferty. Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej niż Ty sam.

Portal internetowy

Musisz wyznaczyć kim jest grupa docelowa do której kierujesz swój przekaz? Wszystko zależy od Twojej oferty. Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej niż Ty sam.

Stawiamy na długotrwałe relacje oparte na zasadach partnerstwa. Służymy pełnym wsparciem na każdym etapie realizacji projektu. Nasi eksperci pozostają do Twojej dyspozycji.

Jakub Zgirski

Dyrektor technologiczny
specjalista TYPO3

Czym jest UX design?

Powrót do listy Blog Czym jest UX design? UX (czyli User Experience) to w dokładnym tłumaczeniu “doświadczenia użytkownika”, a zatem UX design to po prostu „projektowanie

więcej

Nie zwlekaj.
Zapytaj o szczegóły realizacji Twojego projektu.

Rafał Borkowski - Client Service Director

Odpowiem na Twoje pytania

Zapytanie ofertowe

Administratorem danych osobowych jest firma Crear Mateusz Pasternak z siedzibą przy ul. Dworcowa 5/25 30-559 Kraków. Dane wpisane w formularzu będą przetwarzane celem udzielenia odpowiedzi na przesłąne pytanie.