5 częstych błędów przy tworzeniu stron internetowych.

Tworzą swoją stronę, niezależnie czy to strona firmowa, sklep internetowy Twojej marki, czy może aplikacja internetowa nie unikniesz błędów. Ważne jednak abyś zdawał sobie z nich sprawę i w miarę możliwości wprowadzał poprawki. W tym artykule zwracamy uwagę na częste błędy które w większości można poprawi w łatwy i szybki sposób. Niektóre jednak wymagają przemyślenia, niektóre też wymagają wiedzy z zakresu n.im. SEO. Jeśli potrzebujesz konsultacji, nasza agencja interaktywna jest do Twojej dyspozycji. 

UX Design

Coraz częściej przy projektowaniu produktów (stron www, sklepów internetowych czy aplikacji webowych ) pojawia się zagadnienie UX designu. To nic innego jak projektowanie doświadczeń użytkownika. To jak wygląda i działa twoja strona www przekłada się bezpośrednio na odczucia z jej użytkowania. Ważne aby to wrażenie było jak najlepsze. Przekładać się to może bezpośrednio na odbiór Twojej oferty oraz całościowe budowanie wizerunku firmy.  

Dobry UX to płynne, bezproblemowe korzystanie. Każdy element strony jest dokładnie tam gdzie być powinien. Nic nie dzieje się bez powodu, nic negatywnie nie zaskakuje użytkownika. Cały proces obcowania ze stroną czy aplikacją jest intuicyjny i przyjemny. 

Brak wysokiej jakości treści.

Problem ten zahacza o pojęcie content marketing. 

Mówi się „content is the king”. I jest w tym dużo racji. Dbaj o to aby zawartość twojej strony była możliwie jak najwyższej jakości. Korzystaj z profesjonalnych zdjęć. Znajdziesz je w wielu popularnych bankach. Zarówno płatnych jak i darmowych. Jednym z popularniejszych jest unsplash.com 

Nie bój się zlecić napisanie tekstyw na stronie profesjonalistom. Na rynku jest wiele ofert copywriterów którzy sprawią, że opis oferty Twojej firmy czytać się będzie przyjemnie. 

Od początku myśl o pozycjonowaniu strony. SEO to obowiązek.

Nowe najpiękniejsza strona nie sprawi, że będzie na niej ruch. Bez odwiedzin Twoja oferta nie trafi do klientów. Musisz pomyśleć o tym za wczasu, już na etapie projektowania strony. Przemyśl hierarchię nagłówków, ilość i jakość tekstów. Zaplanuj pod jakie słowa kluczowe będziesz się pozycjonować. 

Niestety wciąż są agencje interaktywne które nie dbają o poprawność techniczną i merytoryczną strony pod kątem SEO. Jeśli chcesz abyśmy przygotowali dla Ciebie taki plan, napisz. Porozmawiamy konkretnie o Twoim biznesie. 

Reponsywność strony. Bez tego ani rusz.

Pomimo, że aktualnie większość ruchu w internecie odbywa się na pośrednictwem ekranu smartphona, ciągu zdarzają się strony nie dostosowane do takich urządzeń. Mowa tu o responsywności strony. Czyli mechanizmie dzięki któremu twoja witryna prezentuje się doskonale, niezależnie na jaki urządzeniu jest wyświetlana. Pamiętaj aby zawracać na to uwagę. Jak to zrobić? To proste. Wejdź pod adres swojej strony na urządzeniu mobilnych (telefon, tablet) i sprawdź  czy strona wyświetla się poprawnie. Czy wszystkie elementy są czytelne. Czy łatwo nawiguje się przy użyciu palca. 

Brak SSL, czyli strona niebezpieczna.

Zadbaj aby wykupić u swojego usługodawcy hostingu protokół SSL dla swojej witryny. Jego brak powodować może pojawianie się nieprzyjemnego komunikatu o treści „ta strona może być niebezpieczna” podczas wchodzenia na Twoją stronę. Szyfrowanie połączenia SSL to zwiększenie bezpieczeństwa z korzystania w Twojej witryny oraz wizerunek stabilnej i profesjonalnej strony. 

Stawiamy na długotrwałe relacje oparte na zasadach partnerstwa. Służymy pełnym wsparciem na każdym etapie realizacji projektu. Nasi eksperci pozostają do Twojej dyspozycji.

Jakub Zgirski

Dyrektor technologiczny
specjalista TYPO3

Podobne tematy

Czym jest UX design?

Powrót do listy Blog Czym jest UX design? UX (czyli User Experience) to w dokładnym tłumaczeniu „doświadczenia użytkownika”, a zatem UX design to po prostu „projektowanie

więcej

Nie zwlekaj.
Zapytaj o szczegóły realizacji Twojego projektu.

Rafał Borkowski - Client Service Director

Odpowiem na Twoje pytania

Zapytanie ofertowe

Administratorem danych osobowych jest firma Crear Mateusz Pasternak z siedzibą przy ul. Dworcowa 5/25 30-559 Kraków. Dane wpisane w formularzu będą przetwarzane celem udzielenia odpowiedzi na przesłąne pytanie.