Jak wybrać najlepszą agencję interaktywną?

Agencja Interaktywna - tworzenie stron internetowych to ich specjalizacja.

Ilość podmiotów oferujących usługi tworzenia stron internetowych może przyprawić o zawrót głowy. Po wpisaniu w pole wyszukiwarki frazy agencja interaktywna pojawią się setki wyników. Czym więc sugerować się przy wyborze odpowiedniej dla siebie firmy? 

Agencja interaktywna - niełatwy wybór.

Pomimo, że agencji oferujących podobne usługi wydaje się być nieskończona ilość, to w rzeczywistości tych zasługujących na Twoją uwagę nie jest aż tak wiele. Aby się o tym przekonać musisz być bardziej selektywnym, i wiedzieć jakimi cechami wyróżniać się powinna ta „dobra” agencja interaktywna. A oto kilka z nich.

Portfolio. Sprawdź realne efekty pracy agencji interaktywnej.

Na początek – sprawdź czym tak naprawdę może pochwalić się wybrana agencja interaktywna. Przeglądnij jej dotychczasowe dokonania. Sprawdź czy styl w jakim zaprojektowane są ich strony odpowiada Twoim gustom i oczekiwaniom. Portfolio realizacji to bardzo ważny aspekt, od którego warto zacząć poznawanie firmy.

Zakres usług. Czy w pełni pokrywają się z moimi oczekiwaniami?

Każdy klient przychodzi z innym problemem. Twój projekt będzie różnić się od innych realizowanych przez wybraną agencję. 
Zdarza się jednak że firmy z uporem maniaka próbują przekonać Cie do ich własnych, autorskich rozwiązań. Mimo, że dobrane narzędzia nie są optymalnym rozwiązaniem w Twoim przypadku.
 
Projekt strony www to nie wszystko. Agencja interaktywna powinna oferować dodatkowe usługi jak pozycjonowanie, marketing oraz stałą opiekę IT – dbając o utrzymanie twojego serwisu w stałej, doskonałej kondycji.

Wielkość. Duża agencja interaktywna nie znaczy lepsza.

Jak już wiesz, szeroki wachlarz oferty to gwarancja idealnie dopasowanych usług do Twoich potrzeb. Można zatem wywnioskować, że agencja interaktywna powinna posiadać zespół złożony z kilku/kilkunastu specjalistów z różnych dziedzin. Cieżko jednoznacznie wskazać dokładną, optymalną wielkość, która będzie najlepsza. Mimo to warto przefiltrować wybrane oferty pod tym kątem.
Największe agencje interaktywne, to tak naprawdę nic innego jak „korporacje interaktywne”. Rządzące się własnymi, wewnętrznymi zasadami. Ich głównym celem, jest jak najprościej i jak najszybciej i obsłużyć kolejnego klienta.
Nie poświęcą Ci zatem wystarczająco dużo uwagi i nie zaproponują nieszablonowych – ale najlepszych dla Ciebie rozwiązań.
Nie jest jednak tak, że nie posiadają one żadnych zalet. Posiadają, a najistotniejsze z nich są: stabilność i bezpieczeństwo. Masz prawie 100% pewności, że dziś rozpoczęty projekt nie upadnie za kilka miesięcy z powodu problemów zespołu który go obsługuje. 

W takim razie, czy małe agencje interaktywne będą lepsze?

Tak, zazwyczaj będą. Ale małe, nie znaczy super-małe 🙂 Rozsądną granicą wydają się teamy złożone z minimum 5-6 osób. Dlaczego? Tworzenie strony www składa się z kilku etapów, wymagających specjalistów z różnych dziedzin. Aby powstała strona potrzebni są projektanci, specjaliści front-end i back-end oraz ktoś kto wszystkim zarządzi – project manager. To absolutne minimum. Jednak dzisiaj to nie wystarcza. Właśnie dlatego w naszym zespole znajdziesz zarówno doskonałych specjalistów od TYPO3, WordPress, Projektantów UX, oraz ekspertów od pozycjonowania stron i marketingu internatowego.

Warszawa, Kraków, Poznań. Czy lokalizacja ma znaczenie?

Z doświadczenia wiemy, że nie ma to znaczenia. Firma która cię obsługuje może mieścić się gdziekolwiek na świecie – nie ważna jest jej lokalizacja.
Kluczowe jest tu co innego, a mianowicie – komunikacja. Przepływ informacji pomiędzy Tobą a agencją interaktywną. Podczas realizacji projektu pojawiać się będzie mnóstwo pytań, będziesz proszony o akceptację poszczególnych jej etapów, będziesz zgłaszał uwagi oraz poprawki. Aby uniknąć późniejszych nieporozumień – ważna jest skuteczna i sprawna organizacja przepływu tych informacji. 

Daj sobie czas aby wybrać mądrze.

Jak więc widzisz kluczem do sukcesu jest selektywność – „nie wszystko złoto co się świeci”. Ważne abyś dokładnie określił swoje potrzeby. 
Wiedz czego oczekujesz i dopasowuj oferty firm dokładnie pod swoje oczekiwania. Agencja interaktywa jest od rozwiązania Twojego problemu w sposób optymalny dla Ciebie, a nie dla niej. 
To jakiego wyboru dokonasz na początku, ostatecznie przyczyni się do postrzegania Twojej firmy w internecie. Wybierz zatem mądrze. Powodzenia!
Jeśli masz pytania do nas – zapraszamy do kontaktu.

Na naszym autorskim blogu odnajdziesz wiele inspirujących treści - zapraszamy.

Czym jest UX design?

Powrót do listy Blog Czym jest UX design? UX (czyli User Experience) to w dokładnym tłumaczeniu

Nie zwlekaj.
Zapytaj o szczegóły realizacji Twojego projektu.

Rafał Borkowski - Client Service Director

Odpowiem na Twoje pytania

Zapytanie ofertowe

Administratorem danych osobowych jest firma Crear Mateusz Pasternak z siedzibą przy ul. Dworcowa 5/25 30-559 Kraków. Dane wpisane w formularzu będą przetwarzane celem udzielenia odpowiedzi na przesłąne pytanie.